Bergurlaub in Gerlos - Tirol Mountainholiday in Gerlos - Tyrol Bergvakantie in Gerlos - Tirol

Winterwandelen

Wandelen in Gerlos

Geniet van een kleine wandeling door het winterlandschap van Gerlos. Talrijke wandelpaden zorgen ook zonder te skiën voor een echte wintersport. En omdat het stampen door de sneeuw nu eenmaal vermoeiend is, is het goed dat er een paar leuke hutten en ‘almen’ zijn om onderweg of na afloop in op te warmen of een versnapering te nemen.

Hieronder volgen enkele door ons geselecteerde wandelroutes in Gerlos:

Winterwandeling in het Schönachtal

De wandeling begint bij Gasthof Oberwirt in Gerlos. We steken de beek over en volgen aan de linkerkant de straat richting ingang van het Schönachtal. Hier begint het licht stijgende wandelpad. Na een kort stukje lopen bereikt u de Stinkmoosalm. Van hieruit heeft u een mooi uitzicht op de gletsjer van de Schönachkees (3.000 meter). Verderop de route komt u na een uur bij Jausenstation Lackenalm (1.400 meter). Via dezelfde route loopt u terug.

Totaaltijd: Circa 2-3 uur (heen en terug)

Mogelijke tussenstop
Lackenalm Familie Pendl
Tel.: +43 (0)5282-2457 of +43 (0)664-4050204

Wimmertal

Tegenover hotel Kröller in Gerlos Gmünd bevindt zich de ingang van het romantische Wimmertal. Hier begint een klein wandelpaadje dat de eerste meters steil oploopt en daarna relatief vlak naar de Eggehtenalm leidt. Van daaruit gaat u verder in het dal richting Jausenstation Wimmertalalm. Daar heeft u een fantastisch uitzicht op de Wechselspitze en de Mitterjoch.

Totaaltijd: Circa 1-1,5 uur

Wimmertalalm Familie Gruber
Tel.: +43 (0)664-9154274 of +43 (0)5244-61808

Door het besneeuwde Krummbachtal

Deze winterwandeling voert u langs het Isskogel-dalstation en langs de straat die richting de Gerloser rodelbaan leidt. Daarna gaat het bergop, aan de linkerkant richting Gasthof Almstüberl. Van hieruit kunt u genieten van een heerlijk panorama uitzicht op het Schönachtal. Als u dit pad blijft volgen, steekt u na enige minuten de Krummbach-afrit over. Vervolgens gaat u verder op de Güterweg tot de afslag Prölleralm. Hier moet u links aanhouden om na een klim van 20 minuten een unieke skihut met groot zonneterras te bereiken. Wie graag verder wil lopen, bereikt na ongeveer een half uur langs de beek het Jausenstation Krummbachrast (met kaas van eigen makelij).

Krummbachrast

Familie Fasching
Tel. +43 (0)650-3006290 of +43 (0)5283-29135

Wildgerlostal

Deze wandeling begint bij dalstation Isskogel. Eerst volgt u de straat richting de rodelbaan. Daar slaat u rechtsaf. Volgt u de weg, dan komt u na ongeveer drie kwartier lopen aan bij de dam van de Durlaßbodenspeicher. De ‘Dammkrone’ bereikt u via een trap of via een smal paadje. De inspanningen zijn de moeite waard door het heerlijk uitzicht over de bevroren Durlaßbodensee. Tot slot wacht het heerlijke restaurant Seestüberl op u.

Seestüberl
Tel. +43 (0)664-4413588

Schwarzachtal - Gerlos Gmünd

Langs de Gerlosbeek loopt u van Gerlos naar Gmünd richting hotel Kröller. Bij het hotel steekt u de straat over en gaat u rechtsaf naar hotel Almhof. Deze weg leidt rechtstreeks naar de afslag Seemeile. Voorzichtigheid is geboden bij het afdalen naar het stuwmeer! Beneden aangekomen loopt rechts een weg naar Gasthof Kühle Rast. Via een smal bospaadje kunt u verder omhoog. U wandelt nu door het romantische Schwarzachtal en komt na ongeveer een uur op de bijna 1.400 hooggeleden Schwarzachalm. Na een kleine pauze gaat u bergafwaarts naar Gerlos-Gmünd. Eenmaal beneden moet u de voetgangersbrug oversteken om langs de Westernmanege weer terug te keren bij hotel Kröller.

Schwarzachalm
Familie Egger
Tel. +43 (0)676-3354954

Gasthof Kühle Rast
Tel. +43 (0)5284-5201

Klik hier voor de wandeltochten in de zomer.